8 tips for å skrive gode anmeldelser.

Hvorfor er gode anmeldelser viktige?

Vi presenterer SMS-verifisering på omtaler og FINN annonser som må lenkes opp mot omtalen på Meglerbasen.Detaljerte, konstruktive og hyggelige omtaler er verdifulle for både meglere og andre kunder som skal finne en eindomsmegler. Disse omtalene hjelper både våre kunder og eiendomsmegler med å sette fingeren på hvordan kvalitetet er på arbeidet, og hva som kan forbedres. Meglerbasen har regler på hva som burde være med og ikke være med når du publiserer en omtale, under ser du disse reglene kort oppsumert.

  • Gi konstruktiv og ærlig tilbakemeldinger
  • Vær detaljert, spesifikk og ærlig
  • Hold en hyggelig tone
  • Dobbeltsjekk at du anmelder riktig eiendomsmegler eller kontor
  • Ikke legg med lenker, personlig informasjon eller personlig informasjon om eiendomsmegler
  • Se gjennom omtalen før du publiserer den, er du 100% fornøyd?

Gi konstruktive og ærlige tilbakemeldinger

En god omtale inneholder nok detaljer til å gi andre en følelse av hva som skjedde. Forklar hvilke faktorer som bidro til din positive, negative eller nøytrale opplevelse. Du kan også gi din mening om hva selskapet gjør bra, og hvordan de kan forbedre seg. Men hold deg vennlig og høflig! Her er to eksempler på omtaler som våre kunder finner nyttige, og ikke like nyttig.

Omtalen våre kunder finner nyttig:

"Veldig fornøyde med valget av Geir Einar Moen som megler. I et litt usikkert marked hvor flere andre like leiligheter i blokka lå ute i flere måneder, landet han salg av leiligheten min etter kun en visning. Tett oppfølging hele veien, og alltid tilgjengelig dersom jeg hadde spørsmål. I tillegg hjalp han meg med gode råd da jeg kjøpte ny bolig, noe som var gull verdt. En svært god megler gjennom hele prosessen, og absolutt å anbefale!"

Omtalen våre kunder ikke finner nyttig:

"Brukte Daniel Bruce Beadle som megler da vi skulle selge vår enebolig. Helt super oppfølging både før, under og etter salg. Anbefales."

Snakk om hele opplevelsen

Mange er interessert i å få en helhetlig forståelse av din opplevelse, ikke bare om boligen ble solgt over eller under prisantydningen. Beskriv for eksempel hvor lang tid megleren brukte i budrunden, hvordan boligen ble markedsført, og om det var flere eiendomsmeglere som konkurrerte om den samme eiendommen. Ved å gi andre et innblikk i din totale erfaring med eiendomsmegleren, bidrar du til å hjelpe andre på en mer omfattende måte.

Vær detaljert, spesifikk og ærlig

Det finnes ingen regel mot å bare skrive korte omtaler, men jo mer spesifikk du kan være, jo mer sannsynlig er det at omtalen blir nyttig og hjelper andre. Vi foreslår å skrive fra ditt eget individuelle perspektiv, vær ærlig og holde deg til fakta. Hjelp lesere å sette seg i dine sko.

De følgende omtalene er for korte til å fortelle lesere hva som er bra med selskapet. De gir heller ikke mye nyttig tilbakemelding for å hjelpe eiendomsmegler med å forbedre seg:

"Veldig fornøyd! Topp service og salgspris! Anbefales på det sterkeste!"

"Profesjonell, hyggelig og kontaktbar"

"En dyktig eiendomsmegler som leverer glimrende resultater."

Unngå lenker og personlig informasjon

Vennligst vær oppmerksom på å unngå å gi detaljer om privat informasjon om eiendomsmeglere. Meglerbasen verdsetter ærlighet i alle omtaler, samtidig som vi ønsker å sikre at de er fri for krenkelser og diskriminering mot eiendomsmeglere. Vennligst avstå fra å inkludere detaljer som utseende, kontaktinformasjon, lokasjon, personlige vaner, seksuell legning og nasjonalitet når du skriver omtaler. Dette vil bidra til å opprettholde en respektfull tone i vårt fellesskap.

Hold en vennlig tone, selv om du er misfornøyd

Vi stoler på våre brukeres gode hensikter og derfor gjennomgår vi ikke eller sensurerer omtaler før de publiseres. Likevel, å legge ut en omtale på nettet betyr at den blir offentlig tilgjengelig, og derfor må de samme reglene følges som for enhver annen offentlig uttalelse.

Ytringsfriheten gir deg rett til å uttrykke deg selv, men det er en fin linje mellom passende og upassende oppførsel. I ytterste konsekvens kan lovverket forby ærekrenkende uttalelser, spesielt beskyldninger som ikke er sanne eller ikke er bevist å være sanne.

Hvis du har hatt en negativ opplevelse, bør du unngå å uttrykke sinne og heller velge en mer troverdig tilnærming ved å bruke en rolig og nøktern tone. Forklar hendelsen uten å legge skyld på noen, og la leserne trekke sine egne konklusjoner basert på din omtale. Dette kan også føre til at selskapet er mer villig til å samarbeide med deg for å løse problemet.

Gå gjennom omtalen før publisering

Før du publiserer omtalen din, er det lurt å sjekke at den er lesbar, forståelig og fri for skrivefeil. Overraskende mange omtaler inneholder feil, så husk å raskt lese gjennom teksten din før du trykker på "send"!

Bli kontaket

Takk! En av våre rådgivere tar kontakt med deg innen kort tid.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Timmi@meglerbasen.no
+47 45 11 74 88
Timmi Bytyqi | COO